Pasożyty

pozbądź się ich raz na zawsze

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki

Zdrowy tryb życia



Zacznij myśleć o sobie jako o zdrowym człowieku.

Wysoko ceń sobie swoje zdrowie. Tacy ludzie żyją dłużej i czują się lepiej. Nie znaczy to, iż miałbyś świadomie lekceważyć czy pomniejszać wagę swoich rzeczywistych problemów zdrowotnych lub zaprzeczać ich istnieniu.

Weź kontrolę nad swym zdrowiem we własne ręce. Nie polegaj na lekarzach. Korzystając z ich usług próbuj ułożyć wasz wzajemny stosunek na płaszczyźnie równości i autonomii.

Znajdź lekarza, który podziela twoje poglądy na sprawy zdrowia i opieki medycznej. Łatwiej ci będzie zaufać jego lub jej poradom i postępować zgodnie z nimi. W tego rodzaju związku istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że lekarz zareaguje negatywnie na twoje pytania i wątpliwości.


To co jemy ma ogromy wpływ na nasze zdrowie.
Nasze przyzwyczajenia żywieniowe nie zawsze odpowiadają potrzebom naszego organizmu. Najczęściej jemy szybko i “byle jak”. Nie zwracamy uwagi na Wartości odżywcze, jakie nam są potrzebne do prawidłowego rozwoju, a jakie dane produkty nam dostarczają. Jemy po prostu to, co lubimy.

Warto zapoznać sie z zasadami diety rozdzielnej i diety zgodnej z grupa krwi.

Prawidłowe odżywianie

Zmniejsz ilość oczyszczonego cukru w twoim jadłospisie. Nadmiar cukru może spowolnić działanie układu odpornościowego, stanowi on też doskonałą pożywkę dla pasożytów.

Zredukuj spożycie tłuszczów (chyba, że już stanowi ono mniej niż dwadzieścia procent ogólnej liczby pobieranych w pokarmach kalorii). Unikaj margaryny i tłuszczów uwodornionych. Jeśli badania wykazały u ciebie wysoki poziom trójglicerydów, dołóż starań, by go obniżyć. Podwyższony poziom tłuszczu we krwi może pociągnąć za sobą spowolnienie reakcji układu odpornościowego.

Zwiększ spożycie formy omega-3 niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Możesz również łykać codziennie kapsułkę oleju z wiesiołka, zawierającą kwas omega-6 gamma-linolenowy. Mieszkańcy krajów wysoko rozwiniętych często spożywają za mało tego typu tłuszczów. Zawsze stosuj dodatkowe dawki witaminy E (50-400 mg) równolegle z preparatami zawierającymi te tłuszcze.

Unikaj białego chleba i produktów z mąki oczyszczonej. Brakuje w nich podstawowych składników odżywczych, w tym niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, wspomnianych w poprzednim punkcie.

Dbaj o to, by w twym jadłospisie znalazł się błonnik - znajdziesz go w owocach, warzywach, orzechach i nasionach, warzywach strączkowych i całych ziarnach zbóż. Są to jednocześnie pokarmy bogate w witaminy i minerały.Jeżeli nie dostarcacz organizmowi w formie pożywienia można zażywać Nopalin - naturalny błonnik

Zmniejsz spożycie ciasta drożdżowego, pączków, frytek, cukierków, opiekanych i smażonych kurczaków i innych potraw zawierających kwasy tłuszczowe o strukturze trans. Nadmierne ilości prowadzą do spowolnienia reakcji układu odpornościowego.
Jadaj większą ilość małych posiłków dziennie zamiast trzech głównych. Taka praktyka lepiej sprzyja prawidłowemu funkcjonowaniu układu pokarmowego całego organizmu.
Zmniejsz ilość wypijanej kawy. Wypróbuj rozmaite dostępne na rynku rodzaje herbat ziołowych i owocowych.
Zmniejsz ilość wypijanych napojów sztucznie słodzonych. Potrafią spowodować „wyciekanie" wapnia i magnezu z organizmu.
Żyj zgodnie z naturalnym rytmem ciała. Jedz, gdy poczujesz się głodny. Nie pozwól by rytmem twoich posiłków rządził zegar. Spróbuj posilać się bez akompaniamentu radia, telewizji czy towarzystwa gazety.
Dbaj o urozmaicenie jadłospisu, by uniknąć monotonii i znużenia. Spożywanie codziennie tych samych potraw może spowodować nietolerancje na określone pokarmy.

Jeśli masz problemy zdrowotne, spróbuj zastanowić się, czy nie są one częściowo spowodowane złym odżywianiem.

Pamiętaj, że alergia nie jest wszechobecną przyczyną, lecz może być przyczyną wszystkiego!

Codziennie zażywaj w czasie posiłków muliiwitaminę. Nie powinna zawierać sztucznych barwników i środków konserwujących ani jakichkolwiek pochodnych pszenicy, kukurydzy, soi, nabiału i innych pokarmów wywołujących reakcje uczuleniowe u ludzi szczególnie wrażliwych.
Codziennie zażywaj dodatkową dawkę witaminy C. Zacznij od tysiąca do dwóch tysięcy miligramów. Znamy zwolenników jeszcze wyższych dawek.

Przyjmuj dodatkowe dawki antyutleniaczy w rodzaju beta-karotenu, witaminy E i selenu. Pełnią one ważną rolę w utrzymywaniu prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego.

Nie pozwól, by opanowała cię obsesja prawidłowego odżywania. Owszem, zrównoważony i zdrowy sposób odżywiania jest ważny dla utrzymania dobrego stanu zdrowia, lecz ciągłe zamartwianie się, czy postępujesz odpowiednio, zniweluje część twoich osiągnięć.

Od czasu do czasu pozwól sobie na ulubiony przysmak. Jeśli postępujesz ścisłe według powyższych wskazówek, zasługujesz na nagrodę. Sztywny rygor i całkowite wyrzeczenie to niedokładnie to, o co chodziło - nawołujemy jedynie do życia pod sztandarem umiarkowania i równowagi.

Zmiana trybu życia


Regularnie uprawiaj gimnastykę, nawet jeśli ma to tylko oznaczać codzienny półgodzinny spacer.
Pamiętaj, że dzieci również potrzebują ruchu i aktywności fizycznej. Ludzie uprawiający gimnastykę lub sport w sposób umiarkowany są odporniejsi na infekcje. Wybierz taką formę aktywności, jaka ci sprawia przyjemność. Jeśli to możliwe, ćwicz z przyjacielem. Wyczerpujące ćwiczenia fizyczne mogą wzmagać podatność na choroby zakaźne. Jeśli należysz do zajadłych sportowców czy „fanów wyciskania siódmych potów", a jednocześnie dużo chorujesz, zdecydowanie ogranicz wysiłek.

Co tydzień lub co dwa tygodnie odwiedzaj saunę (szczególnie w porze zimowej). Pomaga ona oczyścić ciało ze zbędnych produktów przemiany materii i zanieczyszczeń; obniża wskaźnik zachorowań na choroby zakaźne. Jeśli chorujesz na serce, jesteś w ciąży lub masz kłopoty z krążeniem, porozum się przedtem z lekarzem.

Dotykaj życia - dosłownie! Zafunduj sobie cotygodniowy masaż terapeutyczny. Częściej dotykaj współmalżonka(i). Dotykaj i obejmuj swe dzieci w ciągu codziennych zabaw. Przepadają za tym szczególnie niemowlęta.

Zapewnij sobie odpowiednią dawkę światła słonecznego, szczególnie jeśli mieszkasz w krajach o surowym północnym klimacie lub pracujesz w pomieszczeniach zamkniętych przy sztucznym oświetleniu. W słoneczne zimowe dni wychodź na spacery. Często wystarczające jest wystawienie na słońce rąk i twarzy, lecz jeszcze lepsze są kąpiele słoneczne całego ciała. Unikaj nadmiernego nasłonecznienia podczas miesięcy letnich.

Jeśli palisz papierosy (cygara, fajkę) -przestań. Jeśli masz w domu palacza, zachęć go (ją) do rzucenia nałogu. Palacze i bierni palacze częściej padają ofiarą chorób dróg oddechowych.Pomoże ci w tym Smokerade

Jeśli jesteś pracoholikiem, ZATRZYMAJ SIĘ! Zrób przerwę, zastanów się i poszukaj odpowiedzi na pytanie, co powoduje obsesję pracy. Zacznij wąchać kwiatki.

Ogranicz godziny spędzane przed telewizorem. Nawyk oglądania telewizji przyczynia się do gnuśnego trybu życia, otyłości i złego odżywiania. Pochłania czas, który mógłbyś (mogłabyś) poświęcić rodzinie i przyjaciołom oraz rozmyślaniom, próbom wglądu w siebie. Programy telewizyjne ugruntują w tobie przekonanie, że świat jest pełen przemocy i podstępu w większym stopniu, niż jest taki naprawdę.

Urządź w domu „pokój ciszy", szczególnie, jeśli masz dzieci. Będzie to pomieszczenie, do którego uciekasz przed stresującym hałasem i gadaniną. W pokoju nie powinno być odbiornika telewizyjnego ani radia, a samo pomieszczenie powinno stanowić strefę zakazaną dla wszystkich innych domowników, gdy ktoś w nim przebywa. Spróbuj zorganizować codzienne zajęcia tak, by i twoje dzieci miały trochę ciszy i spokoju.

W porze zimowej codziennie nacieraj ciało olejkami eterycznymi lub dodawaj je do kąpieli. Aktywne biologicznie składniki tych substancji wzmacniają barierę odpornościową i pomagają zapobiegać chorobom zakaźnym.

Pij umiarkowane ilości alkoholu lub nie pij go wcale.
Unikaj nadużywania lekarstw  przepisywanych na receptę
Wysypiaj się. Większość ludzi potrzebuje od sześciu do ośmiu godzin nieprzerwanego nocnego snu.
Środowisko, w którym żyjesz

Ogranicz ilość syntetyków, którymi posługujesz się w codziennym życiu.

Regularnie chodź do sauny, by oczyścić organizm z toksycznych związków chemicznych.

Dokonuj okresowo oczyszczenia metabolicznego. W wielu przypadkach wystarcza to, by ożywić słabe i spowolnione reakcje odpornościowe.

Jeśli cierpisz na przewlekle dolegliwości czy nawracające stany zakaźne, być może masz organizm zatruty toksynami. Postaraj się o wykonanie odpowiednich badań pod kontrolą lekarza zaznajomionego z medycyną środowiskową. Istnieją badania krwi i moczu, za pomocą których możesz ustalić, czy organizm bez twojej wiedzy nie został wystawiony na działanie szkodliwych substancji.

Jeśli pracujesz w zawodzie, który naraża cię na kontakt ze związkami chemicznymi, regularnie kontroluj stan zdrowia i rozważ celowość wykonywania kontrolnych badań krwi i moczu na obecność toksyn w organizmie. Właśnie tobie szczególnie potrzebne są regularne procedury oczyszczające organizm.

Unikaj syntetycznych produktów higieny osobistej.

Zażywaj dodatkowe dawki witamin i minerałów, szczególnie witaminy C i E, beta-karotrenu i selenu. Nie zapomnij o dodatkowych dawkach cynku i magnezu.

Stosuj ziołowe preparaty chroniące wątrobę - na przykład produkt Liver Aid

Pij wodę oczyszczoną w filtrach węglowych i za pomocą procesu osmozy zwrotnej, szczególnie wtedy, gdy w twojej okolicy ujęcia wodociągowe narażone są na kontakt ze związkami chemicznymi.

Noś rękawice i odzież ochronną przy zajęciach z substancjami toksycznymi w domu i w pracy. Uwaga ta odnosi się również do użycia popularnych środków chemicznych do pielęgnacji trawnika czy robót ogrodniczych.